Noutate în Sănătate

PREDIABETUL Cauze si Cum il Prevenim

Prediabetul este o conditie metabolica premergatoare diabetului daca nu este diagnosticata si tratata la timp. PREDIABETUL Cauze si Cum il Prevenim

Ce este prediabetul ?

Reprezinta momentul când zahărul din sânge este mai mare decât în mod normal, dar nu suficient de mare pentru a fi numit diabet zaharat. Nu veți observa niste simptome notabile, astfel incat puteti suferi de prediabet si sa nu stiti. Un simplu test de sânge îți poate spune dacă suferi sau nu de acesata afectiune. Ești în pericol dacă ești supraponderal, ai peste 45 de ani și esti sedentar. Toate acestea pot conduce la aparitia diabetului zaharat de tip 2 si /sau a bolilor de inima, daca nu esti dispus sa faci schimbari in viata ta.

Pierdere in greutate

Nu trebuie să fie o pierdere in greutate considerabila pentru a lua in calcul si prediabetul. Dacă pierdeți doar 7% din greutatea corporală, poate fi o diferenta foarte mare daca nu ati facut niciun efort in acest sens . Primul pas este sa consumati alimente sănătoase, cu mai puține calorii. Începeți prin urmărirea greutății, a obiceiurile alimentare și sa aveti activități fizice (mers pe jos, ridicare de greutati, mers pe banda etc.)

Mananca sanatos

Tineti cont ca jumatate din farfurie sa fie umpluta cu legume sarace in carbohidrati /amidon. Cum ar fi sparanghel, varza de Bruxelles, și morcovi etc. Un sfert din farfurie ar trebui să fie alimente cu amidon (cum ar fi cartofi, porumb, sau mazăre). Restul ar trebui să fie proteine–puiul, peștele sau fasolea sunt cele mai bune. Fii foarte atent cu carbohidratii, cum ar fi produse coapte (paine, produse de patiserie etc.) sau paste, ele pot ridica glicemia.Poti alege farfuria ideala

Exercitiile fizice

Veți pierde în greutate mai repede și va veti simti mai bine daca veti face miscare, plus ca veti arde mai multe calorii. Nu trebuie să te antrenezi pentru un maraton: o plimbare vioaie de 30 de minute de cinci ori pe săptămână este un aliat extraordinar. Puteti merge si cu un prieten, astfel invingeti instalarea rutinei ,plus ca veti invata si alte exercitii unul de la altul. Exercitiile de tip aerobic (mersul pe jos, înot, dans) și exercitii de forta (ridicari de greutati, flotări) sunt ambele bune. Daca le puteti combina, vor avea un efect si mai bun

Dormi bine

Somnul de buna calitate va ajuta sa va mentineti zaharul din sange la nivel normal. Dacă va treziti prea devreme sau nu puteti dormi mai mult de 5 ore pe noapte, sunteti predispusi la aparitia diabetului. Aproximativ 7 sau 8 ore de somn pe noapte este ideal. Pentru un somn mai bun, nu consumati alcool sau cofeină târziu, pastrati ora de culcare obisnuita si stati linistiti si calmi inainte de ora de culcare. Renuntati seara la telefonul mobil, laptop sau TV.

Nu fuma

Dacă fumezi, acum e momentul să renunți. Fumătorii sunt cu 30% – 40% mai pasibili de a face diabet zaharat de tip 2 decât non-fumatorii. Daca deja ai fost diagnosticat cu diabet zaharat de tip 2 si esti fumator, simptomele sunt mult mai grave, iar nivelul zaharului in sange este mult mai greu de controlat.

Medicatia

Medicamentele te pot ajuta sa mentii nivelul de zahăr din sânge și obezitatea, precum și colesterolul ridicat și hipertensiune arterială. Daca ai prediabet, cu siguranta ai si una sau multe dintre aceste afectiuni. Ideal ar fi sa iti iei medicatia asa cum a fost prescrisa de catre medic, astfel speranta la o viata normala este crescuta si cu siguranta te va ajuta sa traiesti mai mult.

Impartaseste-ti sentimentele si trairile

Cu siguranta ai zile bune si zile mai putin bune, dar important este sa discuti zilnic despre asta. Fie ca rudele sau prietenii te sustin, sau doctorul tau, comunica-le sentimentele si trairile tale . Astfel nu te vei simti niciodata coplesit de afectiunea ta si nu va trebui sa ii faci fata singur.

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)